Salgs- og handelsbetingelser

GENERELLE OPLYSNINGER

Mind ApS
CVR. nr.: 35237437
Amagerbrogade 37
2300 København S.
kontakt@mind.dk
Tlf. 4222 1515

1. TILBUD

Fremsendt tilbud er bindende for Mind Aps fra fremsendt dato og 14. dage frem.

1.2. Tilsendte skriftlige tilbud skal accepteres med tilbudsnummer og returneres underskrevet til kontakt@mind.dk. Efter modtagelse af accept anses aftalen som bindende.

1.3. Kunden forpligter sig til at levere materiale som er beskrevet i tilbuddet og til den aftalte tid. Det kan være materiale som billeder, tekster m.v., således at produktionen og processen ikke forsinkes. Hvis dette ikke overholdes, så vil deadline og levering af det bestilte rykkes. Der vil fortsat faktureres som aftalt i tilbuddet. Når materialet er modtaget produceres ordren så hurtigt som muligt, men uden en bestemt leveringsdato.

1.4. Ordren leveres og faktureres som aftalt i tilbuddet.

2. PRIS & BETALING

2.1. Alle priser er eksklusiv moms og fragt. Der pålægges 2% miljøafgift.

2.2. De gældende priser er angivet i tilbuddet og efter godkendelse af dette, så igangsættes produktion af grafisk materiale og andre opgaver, hvorefter dette fremsendes til godkendelse. Herefter fremsendes faktura til betaling netto kontant. Faktureringsbeløbet overføres til konto-nr. angivet på tilsendt faktura. Efter registrering af betaling igangsættes produktionen.

2.3. Betaling foregår ved bankoverførsel til Lunar: reg. 6695 kontonummer: 1001140120

2.4. Manglende betaling påregnes rykkergebyr på kr. 100,-. Såfremt betalingsdatoen overskrides, vil renter påløbe fra forfaldsdatoen med den til enhver tid gældende rente. Der beregnes 2% pr. påbegyndt måned i morarente ved forsinket betaling.

2.5. Ved større produktioner / opgaver kan Mind til enhver tid anmode om en bankgaranti stillet til sikkerhed for betaling eller en forudbetaling på 50% af fakturabeløbet på web og grafisk design eller andre udspecificerede opgaver.

2.6. Mind kan kræve ekstrabetaling for nedenstående som ikke er angivet i tilbuddet i punkt. 2.7., 2.8., 2.9., og 2.10.

2.7. Hvis det afleverede grundmateriale fra kunden, er mangelfuldt eller ufuldstændigt og produktionen ikke kan ske kontinuerligt på grund af det modtaget materiale fra kunden.

2.8. Hvis kunden ønsker ændringer og rettelser ud over det aftalte, efter opgaven er påbegyndt.

2.9. Skulle kunden ønske flere korrekturgange end anført i tilbuddet.

2.10. Skulle kunden ønske en af følgende ydelser, som håndtering, udlevering og opbevaring af materialet.

3. LEVERING

3.1. Levering sker i overensstemmelse med det aftalte i det skriftlige tilbud. Dog med forbehold for forsinkelser eller forhindringer, der skyldes nedenstående i alle punkter 3 for levering.

3.2. Levering finder sted på det aftalte tidspunkt, dog ikke, hvis produktionen er blevet forsinket som konsekvens af kundens hindringer i processen, som eksempelvis (men ikke begrænset til) ikke, at fremsende eller godkende materiale m.v. Leveringen vil derfor ske, når Mind kan passe det ind blandt andre opgaver – dog hurtigst muligt. Genoptagelse af arbejdsproces med en påbegyndt opgave efter oprindeligt leveringstidspunkt vil blive faktureret for den tid, det tager Mind at sætte sig ind i opgaven på ny og færdiggøre den.

3.3. Levering til kunden sker for kundens egen regning og risiko.

3.4. En overskridelse af leveringstiden med 10 dage på grund af Mind eller evt. underleverandørs forhold i enhver henseende betragtes som rettidig levering, hvorved kunden ikke af den grund kan udøve nogen form for beføjelse over for Mind ApS.

3.5. Såfremt forsinkelse af leveringen skyldtes, at Mind eller underleverandør er forhindret i at leverer pga. arbejdskonflikt, brand eller lign. (force majeure), udskydes leveringen med den tid, som hindringen vare.

3.6. Begge parter er berettiget til at annullere aftalen, hvis forsinkelsen overskrides med 1 måned.

4. FORTRYDELSESRET

4.1. Ved fortrydelse af bestilt ordre skal dette meldes skriftligt til kontakt@mind.dk hurtigst muligt og inden for 14. dage. Dog med undtagelse af bestilte produkter, som domæner, tryksager sat i produktion eller allerede leverede ydelser som ikke kan fortrydes.

5. UNDERLEVERANDØR

5.1. Mind kan benytte de underleverandører og samarbejdspartnere, der ønskes til udførelse af opgaven, hvis ikke andet er skrevet i tilbuddet.

5.2. Mind har GDPR aftale med alle underleverandører.

6. EJENDOMSRET

6.1. Minds arbejdsfiler, skitser, layout, tekstforslag, rentegning o.l., uanset med hvilken teknik disse er fremstillet og uanset på hvilken måde de opbevares, så tilhører de Mind og må ikke uden Minds godkendelse overdrages til kunden eller tredjemand.

6.2. Et website er altid kunden ejendom. Se mere under hosting.

6.3.Tidligere annoncer, kladder mv. opsat i Google Ads og sociale medier vil til enhver tid være kundens ejendel.

7. HOSTING & WEBSITE

7.1. Hosting af website og mail via vores egen reseller dedikeret virtuelle server sker via underleverandør, der sørger for el, beskyttet omgivelser og netværksydelser til serveren. Serveren er placeret i Danmark og derved overholdes gældende GDPR- lovgivning. Serveren er løbende vedligeholdt og monitoreret 24/7.

Hosting aftalen betales årligt og er derved bindende i 12 måneder.

7.2. Oprettelse af hosting
Ved oprettelse kan dette tilkøbes i vores webshop på mind.dk/shop/, eller via skriftligt tilbud sendt på mail eller ved at kontakte os på tlf. 4222 1515. Ved eksisterende hosting andet sted vil der tillægges et gebyr for flytning af services som domæne, website og mails. Denne pris afhænger af kundens nuværende hosting og vil aftales på skriftligt tilbud inden udførelse.

7.3. Domæner
Med hosting hos Mind vil kundens .dk domæne(r) være gratis efter oprettelsesgebyr. Der skal dog betales til punktum.dk årligt, dette faktureres særskilt af Punktum.dk, udebliver denne betaling, vil Punktum.dk suspendere dit domæne og dit domæne vil ikke længere pege på serveren, og websitet kan derved ikke tilgås, i et sådant tilfælde vil domænet automatisk pege på serveren efter betaling hos Punktum.dk hvis dette er betalt inden for tidsfristen for suspenderingen, dit site vil igen være tilgængeligt inden for kort tid efter registreret betaling, dette har intet med Mind at gøre. Alle andre domæner end .dk domæner, vil have en årlig pris som faktureres via Mind. Opsigelse af domæner skal ske inden den årlige faktura betaling er til forfald, ellers vil denne opkrævning være bindende de næste 12. måneder.

Købte domæner kan ikke fortrydes og vil være bindende i 12. måneder. Domæner skal opsiges skriftligt til kontakt@mind.dk inden næste faktureringsperiode. .dk domæner skal ligeledes opsiges via kontakt@mind.dk og herefter også hos punktum.dk.

Mind og underleverandør er ikke ansvarlige for manglende fornyelse af domænenavne eller webhoteller og heraf følgende sletning, som skyldes manglende/for sen betaling fra kundens side. Kunden modtager opkrævning via mail. Kunden har pligt til at oplyse Mind om ændring i mailadresse.

7.4. Sikkerhed

Der tilgås FTP via certifikat til serveren. Der er gratis SSL-beskyttelse (Secure Sockets Layer), der giver en sikkerhed for brugernes brug af website. Mind og underleverandør vil monitorere serverens sikkerhed på bedste vis, men det skal holdes in mente, at internettet per definition ikke er sikkert.

Mind eller underleverandør er ikke ansvarlig for tab af handel, tabt profit, tabte data, fejl i sikkerhed eller nogen indirekte eller konsekvent skade. Om disse skader er forudsigelige eller ej, medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler.

7.5. Adgange

Kunden er ansvarlig for at password administreres og kun gives til personer, som kunden ønsker skal have adgang til kundens indhold. Mind og underleverandører er ikke ansvarlige for skade eller tab, der er er resultat af adgang til en konto vha. gyldigt brugernavn og password. Mind leverer et password som kunden kan benytte, ønskes dette ændret er det på kundens eget ansvar, at opbevare dette password sikkert. Mind tilgår kundens services efter aftale og på egen adgang med eget password.

Services Google Ads, Sociale medier m.v. vil Mind have egen adgang tildelt af kunden selv, hvorfor kunden også selv kan slette os som brugere igen, hvis kunden ønsker vi ikke længere skal have adgang.

7.6. Copyright og indhold på serveren

Kunden har det fulde ansvar for indholdet sendt til serveren, inklusiv enhver form for handelsmærke, copyright, patent eller anden ejendom. Mind forbeholder sig ret til at slette et hvilken som helst produkt eller et hvilket som helst materiale, som kan resultere i et brud på andres ejendomsret eller i tilfælde af et teknisk problem.

Kunden skal undgå at krænke generelt accepterede guidelines i brug af serveren, som f.eks. restriktioner på masseafsendt mail, samt masseafsendte reklamer (SPAM mails eller opslag), piratkopiering eller kopiering af software og andre krænkelser af copyright og licenser, mail bombing.

Det er ikke tilladt kunden at bruge overdrevne mængder diskplads, ej heller overdreven brug af netværkets båndbredde, CPU-tid og andre ressourcer. Kunder som udøver denne form for øget aktivitet skal melde det inden, så det på forhånd kan forberedes på serveren inden og dermed afbalancere belastningen. Undgår kunden at melde dette, kan kundens hosting blive lukket, indtil anden aftale er lavet.

7.7. Backup

Der er 1 måneds backup af serveren. Ved fejl eller ændringer skabt af kunden kan denne backup udrulles, dog ved særskilt betaling for udbedring af skaden. Mind og underleverandør har ikke noget ansvar i fyldestgørende backup.

7.8. Nedbrud

Ved nedbrud vil serverens hurtigst muligt opstartes igen.  Dette sker automatisk da serveren er monitoreret 24/7. Ved et eventuelt længere nedbrud vil du, som kunde blive kontaktet hurtigst muligt med et forventet tidsestimat. Ved planlagt vedligeholdelse af serveren kan der forekomme kortvarigt nedbrud, dette vil kunden være informeret skriftligt om inden.

7.9. Mail hosting

Der kan oprettes ubegrænset antal IMAP-mailadresser på hostingen. Prisen afhænger af den anvendte plads sammenlagt med andet i hosting aftalen, som f.eks. website. Ved fyldt mailbox vil kunden blive informeret og kan enten slette indhold eller opgradere deres hosting plan.

Microsoft Exchange konto er et produkt der tilkøbes særskilt til kundens behov af Microsoft. Server nedbrud eller anden sikkerhed hertil vil være Microsofts licens, som er gældende. Mind står alene for fakturering af denne ydelse og har ikke noget ansvar for dette produkt.

7.10. Fraflytning / opsigelse

Fraflytning af server sker ved skriftlig henvendelse til kontakt@mind.dk, hvorefter udlevering af diverse koder m.m. til flytningen vil blive udleveret. Der tilbagebetales ikke resterende måneders betaling. Opsigelsen af hosting aftalen skal være sket inden næste årlige opkrævning. Efter opsigelsen har kunden 14. dage til at flytte indholdet. Herefter vil Mind være berettiget til at slette indholdet, medmindre andet er aftalt.

7.11. Køb af website / webshop

Ved køb af website / webshop vil kunden til hver en tid eje hele websitet samt indholdet.

Kunden kan til enhver tid flytte sitet til anden hosting. Ved fraflytning se afsnit 6.10.

Kunden vil efter oprettelse og opsætning modtage brugeradgang til selv, at kunne tilgå sitet, samt kunne tilpasse og vedligeholde websitet / webshoppen yderligere. Administrator adgangen udleveres kun af Mind, efter særaftale eller ved fraflytning af hosting, dette er af sikkerhedsmæssige årsager. Ønsker du at få administrator adgangen udleveret vil garantien frafalde.

Der er 1 års garanti på websitets teknik og funktionalitet, design og indhold er ikke en del af denne garanti.

Ved brug af plug-ins fra underleverandører og andre udviklere kan Mind ikke garantere disses funktionalitet, men er behjælpelig med at finde et erstatnings plug-in.

Ved hosting hos Mind er der opdatering og backup inkluderet i hosting prisen. Mind har intet ansvar i fejl på sitet efter opdatering. Men er behjælpelig med fejlfinding og udbedring. Ved større udbedring vil dette faktureres særskilt.

8. KØB PÅ MIND.DK

8.1. Bestilling
Det er ikke alle ydelser og produkter der kan tilkøbes via webshoppen, nogle produkter og ydelser tilkøbes via særskilt tilbud. Kontakt os på kontakt@mind.dk eller på telefon på 4222 1515, hvis produktet eller den ønskede ydelse ikke findes i shoppen.

8.2. Priser
Hos Mind er alle priserne i danske kroner DKK og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgt produkter / ydelser.

8.3. Betaling
Ved køb direkte i webshoppen vil betalingen ske automatisk via sikker kortbetaling eller via bankoverførsel. Der kan betales med VISA, VISA Electron, MasterCard og Bankoverførsel.

8.4. Levering
Afsendelse af fysiske bestilte produkter vil afhænge af deres art. Alle produkter vil blive afsendt hurtigst muligt, men tidsestimaet vil afhænge af hvilket produkt som er bestilt, om det er en standard vare mv. Via ordreseddel vil estimeret leveringstid blive fremsendt på mail. Afsendelse sker med GLS, DAO eller Danske Fragtmænd. I nogle tilfælde kan der anvendes andet fragtfirma.

8.5. Fortrydelsesret
Ved køb af fysiske produkter i shoppen har du en fortrydelsesret på 14. dage efter gældende lovgivning.

Produkter / ydelser undtaget fortrydelsesretten

  • Produkter som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt desing præg som logo mv.
  • Forseglede produkter som af sundhedsbeskyttelses eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Produkter hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte og påbegyndte ydelser med kundens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når ydelsen er påbegyndt og fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold som ikke leveres fysisk. Hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at kunden dermed mister sin fortrydelsesret.

8.6. Reklamation
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene retur, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet / ydelsen. Er trykte produktioner hvor Mind ikke har produceret trykfilen, vil det blive vurderet om det er en fejl hos trykkeriet eller i den tilsendte trykfil. Du skal reklamere i ”rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Mind vil dække eventuelle returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

8.7. Returnering
Ved returnering af fysisk produkt skal dette ske inden for 14. dage fra modtagelse. Returneringen skal meldes til os på kontakt@mind.dk. Herefter skal returneringen sendes til Mind ApS, Amagerbrogade 37, 1 tv, 2300 København S., når returneringen er modtaget vil tilbagebetaling ske. Returnering af fysiske produkter er på købers egen regning.

8.8. Tilbagebetaling
Ved defekt fysisk produkt kan pengene refunderes ved billede reklamation og i nogle tilfælde ved at sende os produktet fysisk. Dette skal meldes til kontakt@mind.dk.

8.9. Persondatapolitik
For at der kan handles i webshoppen skal der oplyses følgende:

Firmanavn – Att: Navn, adresse, telefonnummer, mail

Vi behandler disse personoplysninger med det formål, at kunne levere den bestilte varer, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende købet. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Mind ApS. Heri kan der læses mere om hvordan disse oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

9. KLAGEADGANG

9.1. Ved klage over et køb skal der rettes henvendelse til Mind på mail: kontakt@mind.dk eller på tlf. 4222 1515 inden for 14 dage fra levering af varen om det er fysisk eller online. Skulle vi mod forventning ikke være enige om, at finde en løsning kan der indgives en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

10. ACCEPT AF SALGS-LEVERINGSBETINGELSER

10.1. Ved køb af fysiske og virtuelle produkter hos Mind vil kunden skulle acceptere disse gældende betingelser.